Что такое богородичен в каноне

Канон святой преподобной Параскеве-Петке Сербской (первый канон) — Святцы

что такое богородичен в каноне
Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Моего разума твоими молитвами мрак отжени, Параскево преподобная, да воспою славную твою память, и светоносную, и блаженную песньми.

Яко река устремися от Сиона, славная Параскево, напоила еси зело божественными струями верных сонмы, вопиющи: Господеви поим песнь новую.

Божественными сиянии душу твою озаривши, Параскево, сладострастие плоти воздержания попалила еси огнем, поющи истинную песнь Христу.

Богородичен: Светлыми лучами Твоего Сына, Богородице, просвети омраченную мою душу и страстей смущение твоими, Чистая, укроти ходатайствы.

Ирмос:

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Ты исполнилася еси, мудрая мати Параскево, Божественнаго Духа и явилася еси, питающи богатно благочестия сладостию, животным словом зрящия к тебе.

От повелений Божественнаго сияния просветила еси вся, блаженная Параскево, отгнавши всю еретическую злобу, Жизнодавцу Христу воспевающи: свят еси, Господи.

На гору Божественных добродетелей востекла еси, Параскево, и во облак видений приникши, сочеталася еси с Богом, разумныя скрижали приимши закона благодатнаго.

Богородичен: Се лествица Иаковля, юже виде иногда утверждену, на нейже утверждашеся Бог, светоносна, Чистая, явися девствующи.

Седален, глас 4:

Явилася еси, преподобная Параскево, Церкви, яко иное солнце, озаряющи сию молниями чудес твоих и просвещающи верою вопиющия ти: радуйся, постниц похвало и дев удобрение.

Богородичен: Пречистеи руце Твои, Дево Мати, простерши, покрый уповающия на Тя и Сыну Твоему зовущия: всем подаждь, Христе, милости твоя.

Крестобогородичен: На Древе видящи воздвижена Сына Твоего, Пречистая, утробою матернею разтерзаема, жалостно взывала еси: увы Мне, како зашел еси, Свете Мой безлетный.

Кондак, глас 6:

Святую вси заступницу сущим в бедах, благочестно воспоим Параскеву всечестную: та бо, житие оставльши тленное и нетлеемое прият во веки, сего ради славу обрете, чудес благодать Божиим велением.

Икос:

Приидите, постническое сословие, приидите, чистоты рачителе, приидите, празднолюбцы всяк возраст, песньми духовными похвалим пустыннолюбную горлицу, постников похвалу, дев украшение, молчальников удобрение, печальных утешительницу, болящих посетительницу и сущим в бедах скоропослушную помощницу, богомудрую Параскеву, точащую всем исцеления, обрете бо благодать чудес Божиим велением.

Светилен.

Яко Божественный свет, Параскево, песненно Церкви явилася еси, красотою сию озаривши светом лица твоего, предобрая невесто Христова: к Немуже непрестанно молися о всех нас.

Богородичен: Древле дарованную ми ризу банею крещения осквернив страстным блужением, ужасаюся, окаянный, час помышляя воистинну Божественнаго Суда, Дево Всенепорочная, предстани тогда и избави мя страшнаго прещения.

Источник: https://svyatsy.org/akafisty-i-kanony/kanony-svyatym/kanon_svyatoy_prepodobnoy_paraskeve-petke_serbskoy_pervyy_kanon/

Храм Святого Духа — Канон Святому Духу

что такое богородичен в каноне

Понедельник по Пятидесятнице

Творение Феофаново

Благословен еси, Христе Боже наш, Иже премудры ловцы явлей, низпослав им Духа Святаго, и теми уловлей вселенную. Человеколюбче, слава Тебе.

Песнь 1

Ирмос: Горькия работы избавлься Израиль, непроходимое пройде яко сушу, врага зря потопляема, песнь яко благодетелю поет Богу, чудодеющему мышцею высокою, яко прославися.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Божественный Душе Святый, Иже всем разделяяй дарования, и вся творяй волею, вдохни ми светоносное Твое дарование, яко да славлю Тя, Отцу и Сыну совокупляема.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Иже небесным силам святостнаго дохновения Твоего благодать даяй, Утешителю, моего смысла яко Благ скверну исчистив, святости Твоея покажи исполнена.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Источниче жизни веруемый, и струя естественныя благости, Душе Божий Святый, ум мой умерщвленный оживотворив, Твоим действом возстави пети Твое Божество.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Храм, Дево, бывши Божий, нашествием Духа, содетельною силою Его, силу дарующа рождественну, Благодатная, еюже родила еси плотию Слово безначальное.

Ирмос: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну, и в последняя от Девы воплощенному безсеменно, Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, свят еси, Господи.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Имея по естеству, хотения силу стечну, небесныя премирныя, яко Бог содетельствуя, Дух Святый непрестанно учит вопити: свят еси, Господи.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Песньми немолчными, облиставшую благодать Духа  богоглаголивых апостол, в дыхании бурне, согласно славим, со безплотными вопиюще лики: свят еси, Господи.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Едину власть, и Божество едино, и силу, едино начало и царство Святыя Троицы, мудрствующе поем, в трисвятом гласе вопиюще: свят еси, Господи.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 Богородичен: Колеснице светоносная, и светлое пребывалище, Всечистая, херувим вышши сущи, Бога бо на руку носившая. Темже Ти вси вопием, Чистая: радуйся, Всеблаженная. 

Всесвятый Дух ныне сошед на апостолы, видом огненным, ужасом исполни языков собрания: языки бо глаголющих огненными, Человеколюбче, свою кийждо беседу слышаше. Темже и чудо неверным, яко пиянство, верным же спасительное воистину познавашеся. Сего ради славим державу Твою, Христе Боже, прегрешений оставления просяще низпослати богатно рабом Твоим.

Ирмос: Жезл из корене Иессеова, и цвет от него, Христе, от Девы прозябл еси; из горы, Хвальный, приосененныя чащи пришел еси, воплощся от Неискусомужныя, невещественный и Боже. Слава силе Твоей, Господи.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Великая даруяй нам Дух Всесвятый, на апостолы найде яко божествен, яко благ, яко исполняя всяческая, яко боготворя, яко освящая, яко всех творителен, Владыческий, и самовластен.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

На престоле, Христе, Отеческом сед, низпослал еси учеником Твоим Утешителя, якоже обещался еси, Спасе, яко Бога грядуща: посылая же несопротивна, яко всех Содетеля, из Отца исходяща.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Глаголати языки пророк будущая научи Дух древле Всесвятый; языки же премудрых апостол вещает величия Божия во гласе дыхания бурнейша, ныне существенне спребываяй.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Врата умнаго Света, именуем Тебе, Богомати, имиже вниде к нам Христос, красен явися блистаньми Божества, в плотстем одеянии покровен, невидимь яко Бог. Ныне же по нам видимь.

Ирмос: Бог сый мира, Отец щедрот, великаго Совета Твоего Ангела, мир подавающа послал еси нам; тем богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

О Душе премудрости и страха Божия, истины, совета и разума, мир подаваяй, вселися в ны, яко да освятившеся Твоим вселением, из нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Иже вся содержай, и всех сый Господь, Иже тварь соблюдаяй непадаему, подаждь святьбу нам и просвещение, яко да насытившеся Твоего светодательства, из нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Иже древле закон начертавый Моисею, новаго завета веления, и закон благодати излагает ясно, во апостольских сердцах написав, Божественный Утешитель нашед, яко Человеколюбец.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Клятву Евину, всех матере, Твоим рождеством, Дево, упразднила еси, миру благословение возсиявши Христа. Темже радующеся, усты и разумом Богородицу воистину Тя исповедающе блажим.

Ирмос:Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият; в Деву же всельшееся Слово, и плоть приемшее, пройде сохраншее нетленну: Егоже бо не пострада истления, Рождшую сохрани неврежденну.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Твоим учеником исполняя обещание, Духа, Христе, сим послал еси, действо великих чудес дарующа и языки огнезрачныя дарствующа, да Твоего познания язык стада исполнят.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Прииди к нам, Душе Святый, причастники Твоея содевая святости, и света невечерняго, и божественныя жизни, и благоуханнейшаго раздаяния. Ты бо река Божества, из Отца Сыном происходящий.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Спаси, Утешителю, верно поющих боголепное пришествие Твое, и очисти от всякия скверны, яко благоутробен, и покажи достойны Твоего осияния, и светом Твоим боговиднейшим сотвори я нескверненна зерцала.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Весь лик пророческий, от Бога тайнонаучимь, предглагола таинство неизреченнаго и божественнаго воплощения Бога Слова из Тебе, Дево Мати. Ты бо истиннейший и древний Совет явила еси.

Егда снизшед языки слия, разделяше языки Вышний; егда же огненныя языки раздаяше, в соединение вся призва, и согласно славим Всесвятаго Духа.

Скорое и известное даждь утешение рабом Твоим, Иисусе, внегда унывати духом нашим, не разлучайся от душ наших в скорбех, не удаляйся от мыслей наших во обстояниих, но присно нас предвари. Приближися нам, приближися, везде Сый, якоже со апостолы Твоими всегда еси, сице и Тебе желающим соедини Себе, Щедре: да совокуплени Тебе поем и славословим Всесвятаго Духа Твоего.

Ирмос: Отроцы благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася, но посреде пламене стояще пояху: отцев Боже, благословен еси.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Ныне обетования предложение Христова исполняется: разделения бо языков, Духа пришествие показа учеником, облиставшее от Троицы Единаго Пребожественнаго.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Древле убо разделися согласие языков безсловесное; ныне же ко единому сличеству яве собрашася, самодействующу честному и Божественному Духу, от Троицы Пребожественныя Единому.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Свыше носиму дохновению Святаго Духа, величия Божия преславно вещаху апостоли Христовы, согласно поюще: отцев Боже, благословен еси.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Образ Твоего рождества трие отроцы в пещи показаша: яко бо пребыша огнем невредими, сохранилася еси чиста, приемши во чреве огнь нестерпимый, отцев Бога благословеннаго.

ЭТО ИНТЕРЕСНО:  Почему женщина не может быть священником

Ирмос: Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ; не бо яже прият палит юныя, яко ниже огнь Божества Девы, в Нюже вниде утробу. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Святый Душе, происходяй от Бога, святость всем подаждь в Тя верующим: свят бо, и подателен человеком святости, Ты еси. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Даеши подательне, яко Благодетель, дар благости, Тебе поющим, Утешителю: благих бо подателен еси, и благости пучина. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Господь животворящ есть Дух, самодвижимь, самовластен, разделяя якоже хощет даров раздаяния, самовладычен, самоповелителен, безначален. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Кто Твоему премножеству благоутробия не дивится, безначальне Слове? Нас бо ради обнищал еси, богат Сый, и во чреве Девы святыя вселился еси. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Ирмос: Радуйся, девственная похвале, радуйся, Мати пречистая, Юже вся тварь божественными песньми величает.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Се к нам Утешителя иного низпослал еси, единосущна Тебе, Слове, и Отцу Твоему сопрестольна.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Спаси от искушения, Утешителю, Бога мудрствующия Тя, и славословящия Твое превечное бытие.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Прииди к нам, Утешителю, Твоего утешения исполняяй, славою Твоею неизреченною богословящия.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Невесто Божия всенепорочная, славословящия Тя и чтущия достойно, избави от искушений молитвами Твоими.

Назад к списку

Источник: http://svyatogo-duha.prihod.ru/molitvoslov/view/id/1152044

Пасхальный канон для подготовки к Причастию

что такое богородичен в каноне

Ирмос: Воскресения день, просветимся людие: Пасха, Господня Пасха! От смерти бо к жизни, и от земли к Небеси, Христос Бог нас преведе, победную поющия.

Припев (перед каждым тропарем канона) : Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.

Очистим чувствия, и узрим неприступным светом воскресения Христа блистающася, и радуйтеся, рекуща, ясно да услышим, победную поюще.

Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мир, видимый же весь и невидимый: Христос бо воста, веселие вечное.

Богородичны: Умерщвления предел сломила еси, вечную жизнь рождшая Христа, из гроба возсиявшаго днесь, Дево всенепорочная, и мир просветившаго.

Воскресшаго видевши Сына Твоего и Бога, радуйся со апостолы, Богоблагодатная Чистая: и еже радуйся первее, яко всех радости вина, восприяла еси, Богомати всенепорочная.

Ипакои, глас 4

Предварившия утро яже о Марии и обретшия камень отвален от гроба, слышаху от ангела: во свете присносущнем Сущаго с мертвыми что ищете, яко человека? Видите гробныя пелены, тецыте и миру проповедите, яко воста Господь, умертвивый смерть, яко есть Сын Бога, спасающаго род человеческий.

Кондак, глас 8

Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, но адову разрушил еси силу и воскресл еси яко победитель, Христе Боже, женам мироносицам вещавый: радуйтеся, и Твоим апостолом мир даруяй, падшим подаяй воскресение.

Икос

Еже прежде солнца, Солнце зашедшее иногда во гроб, предвариша ко утру, ищущия яко дне мироносицы девы, и друга ко друзей вопияху: о другини! приидите, вонями помажем тело живоносное и погребенное, плоть воскресившаго падшаго Адама, лежащую во гробе. Идем, потщимся якоже волсви и поклонимся, и принесем мира яко дары, не в пеленах, но в плащанице Обвитому, и плачим, и возопиим: о Владыко, востани, падшим подаяй воскресение.

Воскресение Христово видевше, поклонимся Святому Господу Иисусу, Единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое воскресение Твое поем и славим: Ты бо еси Бог наш, разве Тебе иного не знаем, имя Твое именуем. Приидите вси вернии, поклонимся святому Христову воскресению: се бо прииде Крестом радость всему миру. Всегда благословяще Господа, поем воскресение Его: распятие бо претерпев, смертию смерть разруши. (Трижды)

Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный и велию милость. (Трижды)

Эксапостиларий:

Плотию уснув, яко мертв, Царю и Господи, тридневен воскресл еси, Адама воздвиг от тли, и упразднив смерть: Пасха нетления, мира спасение. (Трижды)

Источник: https://akafist.ru/other/pashalnyj-kanon/

Чтение акафистов или канонов дома

При чтении акафиста или канона келейно (дома) используется обычное начало и окончание молитв. Такое же привычное начало и окончание есть в утренних молитвах. Поэтому, если акафист или канон читается в соединении с утренним или вечерним правилом, читать еще и приведенные ниже молитвы не нужно. Акафист или канон читается в таком случае после утренних или вечерних молитв, перед окончанием молитв, т.е. перед молитвой «Достойно есть».

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Молитва Святому Духу

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читаем: «Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т даровав» (трижды). От Вознесения до Троицы ее не читаем вообще.

Трисвятое

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.(Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва Пресвятой Троице

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды). Сла́ва, и ны́не:

Вместо «Слава, и ныне:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь». Вместо «Слава:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху». Вместо «И ныне:» читается «И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь».

Молитва Господня

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему. (Поклон)

Псалом 50

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя; я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти.

Се бо, в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти.

Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й.

Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския.

Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на oлта́рь Твой тельцы́.

Символ веры

1Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́ Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. 2И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша.

3Нас ра́ди челове́к и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Де́вы и вочелове́чшася. 4Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пила́те, и страда́вша, и погребе́нна. 5И воскре́сшаго в тре́тий день по Писа́нием. 6И возше́дшаго на Небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́.

7И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́же Ца́рствию не бу́дет конца́. 8И в Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, И́же от Отца́ исходя́щего, И́же со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. 9Во еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. 10Испове́дую еди́но креще́ние во оставле́ние грехо́в.

11Ча́ю воскресе́ния ме́ртвых, 12и жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Здесь читаем акафист или канон.

Общепринятые сокращения. Вместо надписи «Слава:» или «Троичен:», читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху». Вместо надписи «И ныне:» или «Богородичен:» читается «И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь». Вместо «Сла́ва, и ны́не:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь».

ЭТО ИНТЕРЕСНО:  Как и почему умер Николай Коперник

Замечание по чтению канона. Ирмос на богослужении поется на глас канона. Если нет возможности петь, его можно прочесть. Каждая песнь состоит из тропарей. Перед чтением каждого тропаря добавляется припев. Праздникам: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́. Богородице: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Святым: Святи́телю о́тче на́ш Нико́лае, моли́ Бо́га о на́с; Преподо́бне о́тче на́ш Се́ргие, моли́ Бо́га о на́с; Свята́я блаже́нная ма́ти на́ша Ксе́ние, моли́ Бо́га о на́с. Если перед тропарем стоит обозначение «Слава:» или «Троичен:», то тропарь посвящен Господу и вместо припева читается «Слава:» (см. общепринятые сокращения).

Если тропарь надписан «И ныне:» или «Богородичен:», то он посвящен Пресвятой Богородице и также читается без припева. Если в песни нет троична, а только богородичен, перед ним читается «Сла́ва, и ны́не:». Если нет и богородична (в канонах Пресвятой Богородице), то «Сла́ва, и ны́не:» читается после всех тропарей.

В восьмой песне вместо «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху» читается «Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха Го́спода». После 3-й и 6-й песни (при домашнем чтении) читается трижды «Го́споди, поми́луй».

Представленные на Акафистнике каноны предназначены, в первую очередь, для домашнего чтения и содержат некоторые упрощения (убраны подобны, катавасии, номера гласов, повторения тропарей и т.п.). Тексты для богослужения доступны в «зеленых» и «коричневых» минеях.

Замечание по чтению акафиста (помещено в каждом акафисте после 13-го кондака). Первые 12 кондаков и икосов прочитываются обычно. Кондак 13-й прочитывается три раза с поклонами. После этого читается 1-й икос, который находится в начале акафиста, сразу за 1-м кондаком. Затем прочитывается и 1-й кондак. После него читаются молитвы, расположенные в конце акафиста.

Соединение двух и более канонов. Соединение канонов производится согласно Типикону или богослужебным указаниям. Если у вас нет под рукой этих книг или вы не знаете, как ими пользоваться, можно действовать по упрощенной схеме.

Первыми читаются каноны ко Господу и праздникам. Вторыми — Пресвятой Богородице. Третьими — святителям, преподобным, мученикам, праведникам и другим святым.

В начале каждой песни читается ирмос первого канона, потом по очереди все его тропари с припевами, потом тропари очередной песни второго канона и т.д.

Соединение канона с акафистом (если канон и акафист одному и тому же празднику, или иконе Пресвятой Богородицы, или святому). Акафист читается после 6-й песни канона вместо кондака и икоса, которые приведены в каноне.

Окончание молитв

Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем (поклон).

От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается припев и ирмос 9-й песни Пасхального канона:

А́нгел вопия́ше Благода́тней: Чи́стая Де́во, ра́дуйся! И па́ки реку́: ра́дуйся! Твой Сын воскре́се тридне́вен от гро́ба и ме́ртвыя воздви́гнувый; лю́дие, весели́теся!Свети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме, сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́. Лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не. Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй. (Трижды)

Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х поми́луй и спаси́ нас, я́ко Благ и Человеколю́бец. Ами́нь.

Источник: https://akafistnik.ru/molitvoslov/chtenie-akafistov-ili-kanonov-doma/

Молитва Ангелу Хранителю, канон Ангелу Хранителю

В этой статье редакция портала «Православие и мир» предоставляет канон Ангелу Хранителю, полный перечень молитв Ангелу Хранителю, тропарь и богородичен.

https://www.youtube.com/watch?v=i-_jxplTQzI

Канон Ангелу Хранителю — это особый вид церковной гимнографии, прославляющий гимн, а такая молитва Ангелу Хранителю как тропарь — благодарственная. Прославлять и благодарить Ангелов Божиих — древняя православная традиция.

Бог сотворил ангелов прежде, чем мир, в котором мы живем, ангелы совершенны и по молитвам Ангелам Хранителям люди получают защиту и заступничество перед Богом. Ангелы упоминаются как в Ветхом, так и в Новом Завете. Ангелы не нарушают свободу воли человека, но помогают ему бороться со злом.

Ангелы — бесплотные духи, увидеть их мы не можем, хотя в Писании Ангелы часто являлись людям, чтобы принести весть от Бога. Григорий Богосолов писал о девяти Ангельских чинах. Читайте в нашем материале о каноне Ангелу Хранителю и других молитвах.

Ангелы заменяют священников

Канон Ангелу Хранителю, молитва Ангелу Хранителю

«Смотрите, не презирайте ни одного из малых сих, ибо говорю вам, что ангелы их на небесах всегда видят лице Отца Моего Небесного» (Мф. 18:10).

Тропарь, глас 6-й

Ангеле Божий, хранителю мой святый, живот мой соблюди во страсе Христа Бога, ум мой утверди во истиннем пути, и к любви горней уязви душу мою, да тобою направляемь, получу от Христа Бога велию милость.
Слава, и ныне:

Богородичен

Святая Владычице, Христа Бога нашего Мати, яко всех Творца недоуменно рождшая, моли благость Его всегда, со хранителем моим ангелом, спасти душу мою, страстьми одержимую, и оставление грехов даровати ми.

Канон, глас 8-й

Песнь 1Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко един славно прославися.Иисусу: Господи Иисусе Христе Боже мой, помилуй мя.Песнь воспети и восхвалити, Спасе, Твоего раба достойно сподоби, безплотному Aнгелу, наставнику и хранителю моему.Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Един аз в неразумии и в лености ныне лежу, наставниче мой и хранителю, не остави мене, погибающа.Слава: Ум мой твоею молитвою направи, творити ми Божия повеления, да получу от Бога отдание грехов, и ненавидети ми злых настави мя, молюся ти.

И ныне: Молися, Девице, о мне, рабе Твоем, ко Благодателю, со хранителем моим Aнгелом, и настави мя творити заповеди Сына Твоего и Творца моего.

Ангел Хранитель

Песнь 3Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.Все помышление мое и душу мою к тебе возложих, хранителю мой; ты от всякия мя напасти вражия избави.

Враг попирает мя, и озлобляет, и поучает всегда творити своя хотения; но ты, наставниче мой, не остави мене погибающа.Слава: Пети песнь со благодарением и усердием Творцу и Богу даждь ми, и тебе, благому Aнгелу хранителю моему: избавителю мой, изми мя от враг озлобляющих мя.

И ныне: Исцели, Пречистая, моя многонедужныя струпы, яже в души, прожени враги, иже присно борются со мною.

Седален, глас 2-йОт любве душевныя вопию ти, хранителю моея души, всесвятый мой Aнгеле: покрый мя и соблюди от лукаваго ловления всегда, и к жизни настави небесней, вразумляя и просвещая и укрепляя мя.Слава, и ныне: Богородичен:

Богородице безневестная Пречистая, Яже без семени рождши всех Владыку, Того со Aнгелом хранителем моим моли, избавити ми ся всякаго недоумения, и дати умиление и свет души моей и согрешением очищение, Яже едина вскоре заступающи.

Песнь 4Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.Моли Человеколюбца Бога ты, хранителю мой, и не остави мене, но присно в мире житие мое соблюди и подаждь ми спасение необоримое.

Яко заступника и хранителя животу моему прием тя от Бога, Aнгеле, молю тя, святый, от всяких мя бед свободи.Слава: Мою скверность твоею святынею очисти, хранителю мой, и от части шуия да отлучен буду молитвами твоими и причастник славы явлюся.

И ныне: Недоумение предлежит ми от обышедших мя зол, Пречистая, но избави мя от них скоро: к Тебе бо единей прибегох.

Песнь 5

Утренююще вопием Ти: Господи, спаси ны; Ты бо еси Бог наш, разве Тебе иного не вемы.Яко имея дерзновение к Богу, хранителю мой святый, Сего умоли от оскорбляющих мя зол избавити.

Свете светлый, светло просвети душу мою, наставниче мой и хранителю, от Бога данный ми Aнгеле.Слава: Спяща мя зле тяготою греховною, яко бдяща сохрани, Aнгеле Божий, и возстави мя на славословие молением твоим.

И ныне: Марие, Госпоже Богородице безневестная, надеждо верных, вражия возношения низложи, поющия же Тя возвесели.

Песнь 6

Ризу ми подаждь светлу, одеяйся светом яко ризою, многомилостиве Христе Боже наш.Всяких мя напастей свободи, и от печалей спаси, молюся ти, святый Aнгеле, данный ми от Бога, хранителю мой добрый.

Освети ум мой, блаже, и просвети мя, молюся ти, святый Aнгеле, и мыслити ми полезная всегда настави мя.Слава: Устави сердце мое от настоящаго мятежа, и бдети укрепи мя во благих, хранителю мой, и настави мя чудно к тишине животней.

И ныне: Слово Божие в Тя вселися, Богородице, и человеком Тя показа небесную лествицу; Тобою бо к нам Вышний сошел есть.

Кондак, глас 4-й

Явися мне милосерд, святый Aнгеле Господень, хранителю мой, и не отлучайся от мене, сквернаго, но просвети мя светом неприкосновенным и сотвори мя достойна Царствия Небеснаго.

Икос

Уничиженную душу мою многими соблазны, ты, святый предстателю, неизреченныя славы небесныя сподоби, и певец с лики безплотных сил Божиих, помилуй мя и сохрани, и помыслы добрыми душу мою просвети, да твоею славою, Aнгеле мой, обогащуся, и низложи зломыслящия мне враги, и сотвори мя достойна Царствия Небеснаго.

Песнь 7

От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.Милостив буди ми, и умоли Бога, Господень Aнгеле, имею бо тя заступника во всем животе моем, наставника же и хранителя, от Бога дарованнаго ми во веки.

Не остави в путь шествующия души моея окаянныя убити разбойником, святый Aнгеле, яже ти от Бога предана бысть непорочне; но настави ю на путь покаяния.Слава: Всю посрамлену душу мою привожду от лукавых ми помысл и дел: но предвари, наставниче мой, и исцеление ми подаждь благих помысл, уклоняти ми ся всегда на правыя стези.

ЭТО ИНТЕРЕСНО:  Как называется у евреев Бог

И ныне: Премудрости исполни всех и крепости Божественныя, Ипостасная Премудросте Вышняго, Богородицы ради, верою вопиющих: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8

Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.От Бога посланный, утверди живот мой, раба твоего, преблагий Aнгеле, и не остави мене во веки.Ангела тя суща блага, души моея наставника и хранителя, преблаженне, воспеваю во веки.

Слава: Буди ми покров и забрало в день испытания всех человек, воньже огнем искушаются дела благая же и злая.И ныне: Буди ми помощница и тишина, Богородице Приснодево, рабу Твоему, и не остави мене лишена быти Твоего владычества.

Песнь 9

Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево чистая, с безплотными лики Тя величающе.Иисусу: Господи Иисусе Христе Боже мой, помилуй мя.Помилуй мя, едине Спасе мой, яко милостив еси и милосерд, и праведных ликов сотвори мя причастника.

Мыслити ми присно и творити, Господень Aнгеле, благая и полезная даруй, яко сильна яви в немощи и непорочна.Слава: Яко имея дерзновение к Царю Небесному, Того моли, с прочими безплотными, помиловати мя, окаяннаго.

И ныне: Много дерзновение имущи, Дево, к Воплощшемуся из Тебе, преложи мя от уз и разрешение ми подаждь и спасение, молитвами Твоими.

Молитва к Aнгелу Xранителю

Ангеле Христов святый, к тебе припадая молюся, хранителю мой святый, приданный мне на соблюдение души и телу моему грешному от святаго крещения, аз же своею леностию и своим злым обычаем прогневах твою пречистую светлость и отгнах тя от себе всеми студными делы: лжами, клеветами, завистию, осуждением, презорством, непокорством, братоненавидением, и злопомнением, сребролюбием, прелюбодеянием, яростию, скупостию, объядением без сытости и опивством, многоглаголанием, злыми помыслы и лукавыми, гордым обычаем и блудным возбешением, имый самохотение на всякое плотское вожделение. О, злое мое произволение, егоже и скоти безсловеснии не творят! Да како возможеши воззрети на мя, или приступити ко мне, аки псу смердящему? Которыма очима, ангеле Христов, воззриши на мя, оплетшася зле во гнусных делех? Да како уже возмогу отпущения просити горьким и злым моим и лукавым деянием, в няже впадаю по вся дни и нощи и на всяк час? Но молюся ти припадая, хранителю мой святый, умилосердися на мя грешнаго и недостойнаго раба твоего (имя), буди ми помощник и заступник на злаго моего сопротивника, святыми твоими молитвами, и Царствия Божия причастника мя сотвори со всеми святыми, всегда, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

* Тропарь Иисусу Христу только в первой и девятой песнях канона.

Ангелы в Иерусалиме

Молитва Ангелу Хранителю

Ангеле Христов святый, к тебе припадая молюся, хранителю мой святый, приданный мне на соблюдение души и телу моему грешному от Святаго Крещения, аз же своею леностию и своим злым обычаем прогневах твою пречистую светлость и отгнах тя от себе всеми студными делы: лжами, клеветами, завистию, осуждением, презорством, непокорством, братоненавидением, и злопомнением, сребролюбием, прелюбодеянием, яростию, скупостию, объядением без сытости и опивством, многоглаголанием, злыми помыслы и лукавыми, гордым обычаем и блудным возбешением, имый самохотение на всякое плотское вожделение. Да како возможеши воззрети на мя, или приступити ко мне, аки псу смердящему? Которыма очима, Ангеле Христов, воззриши на мя, оплетшася зле во гнусных делех? Да како уже возмогу отпущения просити горьким и злым моим и лукавым деянием, в няже впадаю по вся дни и нощи и на всяк час? Но молюся ти припадая, хранителю мой святый, умилосердися на мя грешнаго и недостойнаго раба твоего (имя), буди ми помощник и заступник на злаго моего сопротивника, святыми твоими молитвами, и Царствия Божия причастника мя сотвори со всеми святыми, всегда, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Утренняя молитва Ангелу Хранителю

Святы́й А́нгеле, предстоя́й окая́нной мое́й души́ и стра́стной мое́й жи́зни, не оста́ви мене́ гре́шнаго, ниже́ отступи́ от мене́ за невоздержа́ние мое́. Не да́ждь ме́ста лука́вому де́мону облада́ти мно́ю, наси́льством сме́ртнаго сего́ телесе́; укрепи́ бе́дствующую и худу́ю мою́ ру́ку и наста́ви мя на путь спасе́ния.

Ей, святы́й А́нгеле Бо́жий, храни́телю и покрови́телю окая́нныя моея́ души́ и те́ла, вся мне прости́, ели́кими тя оскорби́х во вся дни живота́ моего́, и а́ще что согреши́х в преше́дшую нощь сию́, покры́й мя в настоя́щий день, и сохрани́ мя от вся́каго искуше́ния проти́внаго, да ни в ко́ем гресе́ прогне́ваю Бо́га, и моли́ся за мя ко Го́споду, да утверди́т мя в стра́се Свое́м, и досто́йна пока́жет мя раба́ Своея́ бла́гости. Ами́нь.

Вечерняя молитва Ангелу Хранителю

А́нгеле Христо́в, храни́телю мой святы́й и покрови́телю души́ и те́ла моего́, вся́ ми прости́, ели́ка согреши́х во дне́шний день, и от вся́каго лука́вствия проти́внаго ми врага́ изба́ви мя, да ни в ко́емже гресе́ прогне́ваю Бо́га моего́; но моли́ за мя гре́шнаго и недосто́йнаго раба́, я́ко да досто́йна мя пока́жеши бла́гости и ми́лости Всесвяты́я Тро́ицы и Ма́тере Го́спода моего́ Иису́са Христа́ и всех святы́х. Ами́нь.

Источник: https://www.pravmir.ru/kanon-i-molitva-angelu-xranitelyu/

Вера православная

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь славно бо прославися.

Припев: Святителю отче Николае, моли Бога о нас.

Венценосец престолу Христову, премудре Николае, предстоя со Ангельскими воинствы, просвещение ми даруй, озаряющее души моея омрачение, яко да восхвалю, радуяся, твою, всеблаженне, память. (Дважды)

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. Прославляяй вся Господь Того славящия, тя верным прибежище даде, напастей избавляюща притекающия к твоему крову, Николае, и призывающия тя верою и любовию, преславне.И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Сравнитися желание ми вложив змий вселукавый Содетелю, яко пленника, восхити. Тобою же, Всечистая, воззван бых, обожився истиннейше: Ты бо, о Богомати, мене обожившаго родила еси.

Катавасия: Моли Бога о нас, святителю отче Николае, яко мы усердно к тебе прибегаем, скорому помощнику и молитвеннику о душах наших.

Кондак глас 3

В Мирех, святе, священнодействитель показался еси, Христово бо, преподобне, Евангелие исполнив, положил еси душу твою о людех твоих и спасл еси неповинныя от смерти. Сего ради освятился еси, яко великий таинник Божия благодати.

Канон Воскресный, глас 2

Егда́ снизше́л еси́ к сме́рти, Животе́ Безсме́ртный, тогда́ ад умертви́л еси́ блиста́нием Божества́. Егда́ же и уме́ршыя от преиспо́дних воскреси́л еси́, вся Си́лы Небе́сныя взыва́ху: Жизнода́вче, Христе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Богородичен: Вся па́че смы́сла, вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице, та́инства, чистоте́ запеча́танной и де́вству храни́му, Ма́ти позна́лася еси́ нело́жна, Бо́га ро́ждши И́стиннаго; Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 1

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла; вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Припев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.

Мирски́й князь Бла́же, ему́же написа́хомся, за́поведи Твоея́ не послу́шавше, кресто́м Твои́м осуди́ся: прирази́ся бо Ти я́ко сме́ртну: отпаде́ же вла́сти Твоея́ держа́вою, и немощны́й обличи́ся.

Изба́витель ро́да челове́ческаго, и нетле́нному животу́ Нача́льник в мiр прише́л еси́: Воскресе́нием бо Твои́м раздра́л еси́ сме́ртныя пелены́, Е́же славосло́вим вси: сла́вно бо просла́вися.

Богородичен: Превы́шши яви́лася еси́, Чи́стая Присноде́во, вся́кия неви́димыя же и ви́димыя тва́ри: Зижди́теля бо родила́ еси́, я́ко благоволи́ воплоти́тися во утро́бе Твое́й, Его́же со дерзнове́нием моли́, спасти́ ду́ши на́ша.

Седален воскресен, глас 2:

Ученико́в Твои́х лик с мvроно́сицами жена́ми ра́дуется согла́сно: о́бщий бо пра́здник с ни́ми пра́зднуют, в сла́ву и честь Твоего́ Воскресе́ния. И те́ми вопие́м Ти, Человеколю́бче Го́споди: лю́дем Твои́м пода́ждь ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне, глас 2: Преблагослове́на еси́, Богоро́дице Де́во, Вопло́щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ся, Ада́м воззва́ся, кля́тва потреби́ся, Е́ва свободи́ся, смерть умертви́ся, и мы ожи́хом. Тем воспева́юще вопие́м: благослове́н Христо́с Бог, благоволи́вый та́ко, сла́ва Тебе́.

Кондак, глас 2:

Воскре́сл еси́ от гро́ба, Всеси́льне Спа́се, и ад, ви́дев чу́до, ужасе́ся, / и ме́ртвии воста́ша; тварь же ви́дящи сра́дуется Тебе́, и Ада́м свесели́тся, и мир, Спа́се мой, воспева́ет Тя при́сно.

Стихиры воскресны, глас 2

Пре́жде век от Отца́ Ро́ждшемуся Бо́жию Сло́ву, Вопло́щшемуся от Де́вы Мари́и, прииди́те, поклони́мся: крест бо претерпе́в, погребе́нию предаде́ся, я́ко Сам восхоте́: и воскре́се из ме́ртвых, спасе́ мя заблужда́ющаго челове́ка.

Христо́с Спас наш, е́же на ны рукописа́ние пригвозди́в на Кресте́ загла́ди, / и сме́рную держа́ву упраздни́: поклоня́емся Его́ Тридне́вному Воскресе́нию.

Со Арха́нгелы воспои́м Христо́во Воскресе́ние: Той бо есть Изба́витель и Спас душ на́ших, и в сла́ве стра́шней и кре́пцей си́ле, па́ки гряде́т суди́ти миру, его́же созда́.

Слава, и ныне, Богородичен: Пре́йде сень зако́нная, благода́ти прише́дши: я́коже бо купина́ не сгара́ше опаля́ема: та́ко Де́ва родила́ еси́, и Де́ва пребыла́ еси́. Вме́сто столпа́ о́гненнаго, Пра́ведное возсия́ Со́лнце: вме́сто Моисе́я, Христо́с, Спасе́ние душ на́ших.

Молитва

Влады́ко Вседержи́телю, Отче Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Единоро́днаго Твоего́ Сы́на, даждь ми те́ло нескве́рное, се́рдце чи́стое, ум бодр, ра́зум незаблу́дный, Ду́ха Свята́го наше́ствие, к стяжа́нию и дово́льству и́стины во Христе́ Твое́м: с Ни́мже Тебе́ сла́ва подоба́ет, честь и поклоне́ние, со Святы́м Ду́хом ныне и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/gospodu/voskr_02.html

Канон святому великомученику Феодору Тирону — Православный журнал

Глас 8. Творение Иоанна Дамаскина, егоже краестрочие: Божиих тя пою даров тезоимените.

Кондак, глас 8:

Веру Христову яко щит внутрь приим в сердцы твоем, противныя силы попрал еси многострадальче, и венцем небесным венчался еси вечно Феодоре, яко непобедимый.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Духовная жизнь
Какая религия у казахов

Закрыть